Saturday, April 2, 2011

ALLAH YANG TIDAK PERNAH MELUPAI HAMBANYA

Assalamualaikum.  Ya Allah Ya Rahman.  Maha Suci Allah yang maha berkuasa dan mempunyai kebesaran dan kemuliaan.  Jika kita berada di dalam kesedihan dan penuh dengan pelbagai masalah ingat lah pada Allah dan mohon lah pada Allah.  Jangan sekali-kali mengeluh atau berdendam pada Allah.  Setiap apa yang Allah turun kan pada kita itu Allah tahu kita mampu mengendali kannya.  Allah tidak akan menulitkan hambaNYA. 


Saya telah lalui jalan yang penuh dgn kesulitan.  Pada mulanye saya memang paling sedih.  Namun saya yakin pada kebesaran Allah.  Dan saya yakin bahawa Allah akan makbulkan doa saya bilamana saya memohonnya dgn sepenuh hati dan sujud pada NYA dengan penuh keikhlasan dan merasa kan diri saya amat kerdil di sisi Allah.


Mohon sehinggalah menalirkan air mata dengan penuh keinsafan.  Saya akhirnye mendapat sedikit keselesaan.  Pada bulan pertama saya mengadakan kelas forex melalui on9 saya berjaya mendapat seramai 30org student.  Nah!  Maha besar kuasa Allah.  Saya mmg tidak menduga.  Namun saya penuh yakin pada Allah.  


Saya bersyukur dan tidak lupa mengerjakan solat sujud syukur dua rakaat.  Alhamdulillah.  Jiwa saya sekarang tenang di samping student2 saya pun dan dapat menimba ilmu dgn keikhlasan yang saya berikan sebagai guru yang mengajar.


Berkat ketekunan semua student2 saya berjaya.  Sehingga dari yang tiada langsung pengetahuan tentang forex namun dapat memperolehi keuntungan walau pun masih bertatih.  Saya amat bangga dengan ketekunan semua student saya.  


Syukur saya pada Allah yang maha kuasa.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment