Saturday, November 27, 2010

27/11/2010 sabtu sabtu sabtu/hari saya bercuti dari keja.

assalamualikum.
ape khabar semua.  tazkirah hari ini adalah: sabda Rasullah SAW celakalah orang2 yang memperbudakkan dirinya kepada wang dan harta, apabila di berikan ia puas dan apabila tidak di beri ia gelisah.

semoga kita dapat ambil sebagai pengajaran.  hari ni saya tak keja so akan menghadiri majlis ilmu di dewan komuniti bandar baru parit buntar.  tiap pagi sabtu jam 9am saya akan luangkan masa di situ untuk mendengar ustaz membaca kitab.  sedikit sebanyak dapat juga ilmu agama.  insyallah saya akan kongsi kan ia di sini.

kalau kita ade kesempatan elok juga kita bersama2 menghadiri majlis2 ilmu seumpama itu.  tak dapat semua ilmu pun tak pe janji bila kita selalu mendengar, akan beroleh juga walau sedikit dan lama2 akan bertambah juga ilmu.  
insyallah selagi terdaya saya akan sentiasa belajar dan belajar lagi.

hanya sekian untuk kali ini.
semoga Allah melindungi kita dari sesuatu bencana.
wassalam.

No comments:

Post a Comment