Friday, May 27, 2011

KALAU TAK MINAT BELAJAR

Semalam saya teman hubby ke kedai bundle yang baru dibuka dekat dgn rumah saya. Hubby nak cari kasut bola bundle sbb katanya dah tua2 ni bukan nak main sangat pun hanya nak kuarkan peloh aje. So memadai lah beli kasut bundle aje. Sesampainya kami di depan pintu kedai tu, sorang anak muda 20an terus menyapa 'Masuk2 akak, tengok2lah baju ada kasut pun ada." Terasa dlm hati saya wah ramah juga tokey kedai ni. Cari punya cari tak de pulak yang hubby bekenan so kami beli aje baju T 3 helai RM10 semasa nak bayar tu pembantu dia tegor saya "Makcik, Aiman dok buat pe la ni?" wah pembantu nya kenal pulak saya, rupa2nya kawan anak bungsu saya. Saya pun gitau lah Si Aiman sekarang ni tenagh belajar reper motor. Dah tak minat nak sambung belajar setelah tamat SPM. So tokey kedai tu menyampok,"Tak apalah asal mau belajar kemahiran mcm saya ni mmg tak minat belajar tapi sekarang dah boleh buka kedai sendiri" so ok lah ye kalau tak minat belajar pun janji mau tau ape2 kemahiran. Saya pun suka mcm tu hanya bila jadi tokey sendiri banyak lah keje dan hal2 yang kita kena bereskan. Kena lah keja kuat sikit.

No comments:

Post a Comment